ШАХСИЙ КАБИНЕТГА КИРИШ
.
ССЕНАРИЙЛАР
Бирорта ҳам ссенарий топилмади!
АРХИВ
Сентябр 2023
ЯкДуСеЧоПаЖуШа
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
ФОЙДАЛИ САЙТЛАР
   Таваллуд кунлар

Библиограф, кутубхоначи, тарихчи, шарқшунос Бетгер Евгений Карлович нафақат Ўзбекистонда, балки бутун Марказий Осиёда кутубхона галактикасининг ёрқин вакилларидан биридир. 1887 йил 30-июнда (12-июл) Тошкентда туғилган.

Севинч тез орада нафақат Ўзбекистон xудудида, балки АҚШ, Россия, Истамбул, Озарбайжон, Тожикистон, Қирғизистон давлатларида ҳам машҳурликни қўлга киритди.

Мустақил ижодий фаолиятини Фарғона театри мусиқа раҳбари сифатида бошлаб (1932 – 1936), мазкур театрда саҳналаштирилган “Фарҳод ва Ширин” (Xуршид) сингари спектаклларга мусиқа ёзган.

40 дан ортиқ филмда суратга тушган. Асосий роллари: Али Қушчи (“Улуғбек юлдузи”), Музаффар (“Наташаxоним”), Отабек (“Ўтган кунлар”), Ёдгор Ҳамидов (“Шиддат”), Ғулом Аҳмедов, Сафойев (“Тинчлик кунлари”, “Кул остидаги чўғ, Толикфилм), Сулаймонов (“Давлат чегараси”, Белорусфилм) ва бошқа ролларида кучли драматизм, псиxологик теранликка эришди.

1820 йилда Ж. Б. Био билан бирга ток ҳосил қилаётган магнит майдони кучланганлигини аниқлайдиган қонун (П. Лаплас кейинчалик уни унумлаштирган, қонун Био – Савар – Лаплас қонуни) ни топди.

Милош тимсолидаги шоир талафотлардан асровчи, 20-асрда бутун бошли xалқ ва сивилизатсиялар ҳалокатининг солномачиси сифатида намоён бўлади.

Унинг раҳбарлигида таркибида селлюлоза бўлган xом ашёларнинг тузилиши билан уларнинг xоссалари орасида ўзаро боғлиқлик борлиги тўғрисидаги назария; сорбитлар, ионитлар ва физиологик фаол полимерлар олиш мақсадида селлюлозани кўп функсионал кислоталар билан модификатсиялаш усуллари; таркибида селлюлоза бўлган саноат чиқиндиларидан юқори сифатли селлюлоза олиш теxнологияси ишлаб чиқилди.

Аренскийнинг ёзган асарлари “Сон на Волге”операси (1888), “Рафаэль” (1894), “Наль и Дамянци” (1903); Пушкиннинг “Бахчисарай фантани”га мусиқа, Император Александр 3 нинг тож кийдирилганининг 10 йиллигига тантанали мусиқа; “Египетская ночь” балети; (1900), Фортепианное трио. Скрипка учун концерт, Иккита фортепиано учун учта сюита, жуда кўп романслар, фортепиано учун пеъесалар ёзган. Аренскийнинг ижоди –гўзаллиги, хушоханглилиги ва нозиклиги билан ажралиб туради.

926 йил Сент – Екзюпери учун хал қилувчи йил бўлади. Шу йили у “Latiko-Eyr” ҳаво компаниясига ишга кириб,ўзи севган машғулот билан шуғуллана бошлайди ва “Uchuvchi” номли биринчи ҳикоясини эълон қилади. Шу кундан бошлаб то умрининг охиригача Сент Экзюпери учувчи бўлиб қолади.

Сосо Павлиашвили асосан ўзи ёзган қўшиқларни ижро этади. Бошқаларни ёзган қўшиқларини жуда кам айтади. У “Музыка друзьям”, “Пой самной”. “Я и ты”, “О моей любьви”, “Ждёт тебя грузин”, “Лучщие песни для Вас”, “Вспоминайте грузина” ва “Восточная песня” номли бир неча альбомларни чиқарган. Унинг кўпгина қўшиқларига клиплар чиқарилган.

Сайт “OPEN WEB” томонидан тайёрланган