ШАХСИЙ КАБИНЕТГА КИРИШ
.
ССЕНАРИЙЛАР
Бирорта ҳам ссенарий топилмади!
АРХИВ
Феврал 2021
ЯкДуСеЧоПаЖуШа
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
      
ФОЙДАЛИ САЙТЛАР
Испан рассоми Гойя таваллуд топган кун
1746-03-30

Гойя и Лусентес Франсиско  Ҳосе  (1746.30.03 Сарагоса-1828.16.04, Бордо) –Испан рассоми. Мадрид БА аъзоси (1780). 1786 йилдан сарой рассоми, 1799 йилдан Қиролнинг бош рассоми. Сарагосода (Х. Лусан-и-Мартиннесдан) ва италияда (1769-1771) таълим олган. Гойянинг эрксевар саънати ўзининг  далилиги, жўшқин эъҳтироси ижтимоий йўналиши билан ажралиб туради.1773-йилдан Мадридда яшган. Ф.Бае устахонасида ишлаган, Қирол Шипалер Мануфактураси учун 60дан ортиқ номоён (картина)лар яратган 1780-йиллар бошидан Портеретчи сифатида шухрат қозонади, асарларида ҳашамадли ўрнини аста-секин сирлилик, дилкашлик енгил киноялик эгалайди. (“Маркиза Солан портрети”,1792; “Герсиягина Алба портрети”, 1795 “Қирол Карл ИВ оиласи” 1800 ва бошқалар): Деворий расимларида диний мавзуларни ҳаётий кўринишлар ифодалайди.(Сан Антониё де ла Фларидия черкови капелоси, 1798, Мадридда; Карнил уйи, 1820-1923 ва бошқалар). График асарларида Гоянинг улкан истедоти номоён бўлди. (“Капречоз” туркуми, 80 яроқда рассомнинг узоқлик матни билан, 1797-1798; “Уриш офатлари” туркуми 22 вароқда, 1810-1820 ва бошқалар ), йирик картиналари (“1808 йил 2 дан 3 майга ўтар кечаси қўзғолончиларни отиб ўлдириш”; “Мадриддаги 1808 йил 2-май қўзғолони”, иккалиси таҳминан 1814 ва бошқа)да даврнинг энг муҳим воқеаларини акс эттиради. Гоя ижоди уммумевропа бадиий  маданиятига кучли таъсир кўрсатган, бу таъсир 20асргача сезилиб туради.


Сайт “OPEN WEB” томонидан тайёрланган